Når styret eller sosialverter er ansvarlige for arrangement gjelder følgende, både for fellesarrangement i den enkelte blokk og arrangement som er for alle beboere på tvers mellom blokkene:
- Følge kjøreregler og brannvernregler som oppslått i kjellerstuen for
privat arrangement, bortsett fra at man her kan bruke fellesskapets
oppvaskkluter og koppehåndklær - Initiativtager har hovedansvaret for orden, oppvask og at både toalett
og i kjellerstuen (og i hobbyrommet ved siden av i blokk 3 og 7 dersom
det har blitt brukt) forlates i ren tilstand etter arrangementet - Håndkleskap: Fellesskapets håndklær henges til tørk i skapet etter
bruk. Husverten vasker dem ved behov. Rene ligger oppbevart på
kjøkkenet. - Ta ut av oppvaskmaskinen om du kommer til en ren, full maskin
- Skyll og sett brukt kjørel i oppvaskmaskinen og tørk av kjøkkenbenk og
bord. Legg den laminerte plakaten «skittent» oppå oppvaskmaskinen. - Sett på oppvaskmaskinen når den er full. Bruksanvisning for
oppvaskmaskinen ligger på kjøkkenet. - Kjøleskapet tømmes etter hvert arrangement dersom ikke annet er
avtalt med husvert og/eller sosialvert - Når det er sosialvertene og/eller styret som står som ansvarlig for en
sammenkomst, er det de – eller noen som de delegerer til – som er
ansvarlig for bruk, opprydding og slukking/låsing.
Dersom brannalarmen går:
- Evakuer umiddelbart raskt og rolig til utsiden av hovedinngangen,
som er møtested for registrering! Skyldes alarmen matlaging fra
kjellerstuen varsler du straks naboene fra hovedinngangen! - Brannalarmen i fellesrom, kjeller- og bodrom og trappeoppgangen
er seriekoblet. Den høres over alt, men uvisst hvor den er utløst.
Disse kjørereglene gjelder også når styret og sosialverter/husverter bruker
lokalet til møter og samtaler knyttet til vervet.